Från stenlito till screen

Idag (eller snarare ikväll) så hängde jag i screensalen och tryckte en massa, mestadels på projektet i den kurs vi har nu, men också liter andra grejer som jag velat testa på. Jag tänkte att det vore intressant att se om ett stenlito-tryck går att dra över till screen utan att det blir helt knasigt, så jag tog självporträttet som jag visade för några inlägg sen, trixade till en aning med kontrasten samt kopierade några gånger och belyste ramen med bilden jag fått. Sen tryckte jag den helt enkelt, och det blev bra!

Nu tryckte jag den i olika färger som jag misspassade med mening eftersom jag älskar hur det blir (älskar den där skeva 3D-grejen that's going on) så den kanske inte är så tacksam att kolla på för att se hur bra detaljerna blev, men här får ni den ändå:

Lite jobbig att titta på under längre tid, men det får ni tåla för den är så snygg.
Gjorde även en i full RGB men tycker inte den är lika cool för det blåa tar över alldeles för mycket.
Här är den:

Blir säkert värsta superbilden om man skulle råka sätta på sig 3D-glasögon ^__^

För övrigt så tryckte jag lite på första delen av mitt livsprojekt idag och nu är alla delarna i den första delen färdiga! Ska bara binda ihop den så jag kan börja göra det jag ska göra. Oh yeah.


Nu ska jag kolla på tredje avsnittet av Cosmos, det är helt fantastiskt! Man får en repetition av grund- och gymnasieskolans alla NO-lektioner fast i en mycket roligare form, jag älskar't!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0