Link and Me

Nu har jag fått hem Link! "Va?" säger ni då. Jo det är så att när vi hade Öppet Hus på skolan i Mars så fick vi ettor göra små verk till en konstorientering, den innebar att folk skulle köpa sig en handtryckt karta och ett kompass och leta upp våra grejer som vi placerat ut i området. Att typ ingen varken kom till öppet hus eller gick konstorienteringen kan vi ju skita i, jag fick ju denna skönhet gjord!



Det är alltså en sprite från första Zelda spelet där Link hittar något, så egentligen ska det finnas något ovanför hans huvud, men jag tycker det ser så roligt ut när han inte har det eftersom han ser så rädd ut, eller snarare lite mer som att "Ooops! Caught red-handed stealing cookies!". Eller att en polis siktar på honom med ett vapen.

Om man tar sig en närmare titt så ser man att pixlarna är något annat från början, vad inte om mina kära pärlplattor har ett finger med i spelet än en gång:



Jag har screenat alla pixlar och satt upp dom en och en på en kartong. Tack gode gud för dubbelhäftande tejp.

Han hänger hemma i hallen, och för att få lite perspektiv på det hela så är det här en bättre bild:

Till vänster så ser man in i mitt kök. Jag älskar min kryddhylla ^__^

Vi är även partners in crime från och med nu:

Link och jag bangar aldrig.


För övrigt så har jag gått med i en finfin förening som heter Tryck som är till för grafiker som kanske inte riktigt har etablerat sig inom konstvärlden, det är en bunt grafiker som går och har gått på Göteborgs Konstskola som startat den och jag tycker det är jättebra. Det är skönt med en förening för nytt blod som samtidigt inte är så himla fisigt hipp och jobbig, det är en förening för vilsna grafiker rätt och slätt. Och det bästa är att dom rivstartar med en utställning som pågår från 28-30 Maj, och jag är med! Mitt bidrag blir Super Mario-trycket för jag kände att den representerar mig bäst just nu. Så imorgon är det vernissage! Dock är utställningen i Göteborg så jag kan ju då inte närvara vilket är lite tråkigt, men det kommer nog fler tillfällen då man kanske kan skrapa ihop pengar till att åka dit.

För övrigt 2 så har jag nu mera sommarlov, terminsavslutningen var i fredags vilket kändes väldigt konstigt. Jag har alltså gått ut första året på Grafikskolan, redan. Det går ohyggligt fort! Men det bästa är i alla fall att man har fri tillgång till skolan under sommaren, vilket gör att jag kan peppa egna projekt nu i sommar. Det första jag ska ta tag i är att trycka upp ordentliga upplagor på det jag gjort hittills som jag är stolt över, måste säga att jag har varit sjukt slarvig med det. Det ska jag verkligen bli bättre på i tvåan.


Jag slänger in en sjukt bra låt från ett hittills sjukt bra soundtrack, nämligen Streets of Rage 2:

Det är så fartigt så jag vet inte vart jag ska ta vägen!


Till nästa gång,
Go Straight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0