CD-omslagsprojekt

I skolan har vi haft ett projekt under de två senaste veckorna där man ska välja en låt och sen göra ett CD-omslag utifrån just den låten, utifrån en känsla man får av låten och sådär, sen kan man arbeta vidare från det också. I alla fall så tänkte jag visa upp vad det var för något jag lyckades knåpa ihop.

Jag valde en låt som heter Jagansculli med en grupp som heter Stayali (klicka för att komma till deras hemsida där man även kan hitta länkar till hemsidor där man kan ladda ner en hel del av deras musik gratis, rekommenderas starkt!), och Jagansculli kommer från albumet "Music for Men" om ni vill lyssna på själva låten (vilket kan vara kul).

Jag tänkte visa lite bilder på hur den ser ut och beskriva varför jag gjort den som jag gjorde.


CD-omslaget är gjort helt i papper och såhär ser det ut när det är ihopvikt:

Utsidan är helt i lila eftersom jag fick en känsla av en lila färg när jag hörde låten, det låter liksom som om man är ute sent en senvårig kväll eller inne på ett dansställe som är mörkt med lila toner. Jag associerar ofta musik och låtar med färger när jag hör dom så det här passade ganska bra tyckte jag. Satte en liten grejjimoj på utsidan också så att man kan stänga omslaget ordentligt, gillar inte när saker och ting flänger och har sig.

Såhär ser det ut när man öppnar det lite:

Det är till höger som skivan sitter, och till vänster så är det fortfarande utsidan man ser för att om man:


så ser det ut såhär! Idén till det avlånga omslaget och utseendet kom av att jag som sagt tyckte att låten var väldigt fartig, så då kom jag och tänka på Play-tecknet som symboliserar det hela rätt så bra, och så blir det som en lång startbana när man viker ut den sådär, som en liten portabel hangar! Sen just att jag har gjort Play-tecknet som jag gjort var att jag länge varit sugen på att testa flerfärgstryck ovanpå varandra, plus att jag har haft dille på 3D-bilder ett bra tag nu. Och så är det ju jävligt snyggt! En rolig grej som jag fick höra av vår lärare Johan, som jag tycker är fantastisk, var att Play-tecknen som är lite ur fas passade början av låten väldigt bra då den är ganska hackig och har svårt att komma igång (med mening såklart), men att när det väl kommer igång så bara kör den. Just att Play-tecknen symboliserar fart men ändå är lite ur fas. Jag vet inte, jag tycker bara det var så bra sagt och det var nåt jag själv inte tänkt på, jag älskar verkligen när man får höra andras tankar på sina grejer under redovisningar.

I alla fall så är det ju faktiskt dags att dra ut sin CD-skiva, man vill ju ändå lyssna på den:

Då drar man helt enkelt ut den från fickan där till höger. Såklart är flärpen man drar i också ett Play-tecken. Anledningen till den här konstruktionen var att jag är väldigt mån om mina saker och ting, jag vill hålla dom i god form så gott jag kan, och tanken på att behöva ta tag i skivan med fingrarna överallt för att få ur den ur fickan gjorde mig illa till mods. Så då gjorde jag såhär istället, snyggt och enkelt!

Till slut så får ni se hur den ser ut på utsidan när den är helt uppvikt:

Helt lila.

Sådär! Då har ni fått se vad jag pysslat med den sista tiden! Jag är även klar med första delen av mitt livs projekt, så det blir ett separat inlägg om det dom närmsta dagarna. Ska bara komma på vilket sätt jag ska påbörja det på, viktiga grejer det här.


Tills dess,
ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Rex Fortune

Blev fett nice ju! Well done sojakorv ^^

2010-03-26 @ 01:50:28
URL: http://ifyoureintoit.blogg.se/
Postat av: mjaumjau

vilken himla latkorv du är som aldrig uppdaterar din blogg.

2010-05-07 @ 23:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0