Kirbyprojektet återupptaget

Jag har gått och tänkt på att jag har slappat till något otroligt när det gäller mitt Kirbyprojekt, så idag var det dags att börja igen. Det jobbiga är bara att jag märker att jag inte har pärlat på ett tag eftersom jag har lite dåligt med vissa färger, köpte gräddvita pärlor idag på Panduro (16 spänn per Hamapåse(1000 pärlor)! rena rånet! hittade likadana Hamapärlpåsar för 10 spänn påsen på Daglivs i Fridhemsplan här i Stockholm, dock har dom ganska begränsat med färger vilket är förståeligt, MEN! dom hade också alla metallfärgerna - guld, silver och brons - för 10 spänn påsen, och dom kostar 24 spänn påsen på Panduro! där ser man där ser man, och oj vilken lång parantes det här blev), men när jag är hemma så ser jag att det är dåligt med svarta också. Som tur är så lyckas jag välja ut en av Kirbys krafter som inte behöver så många svarta pärlor, så jag klarar mig ändå.

Här är den lilla rosa sötnosen med sin coola supekraft:



Snart ska den få joina alla andra som redan är uppe på väggen ovanför min dator.



Försök ignorera stöket vid datorn och den där papperskorgen och fokusera på alla söta Kirbytavlor, den vägen ska bli finare och större och grymmare. Och bäst. Jag återkommer med fler resultat när jag har köpt svarta pärlor och kan pärla loss totalt.

Annars håller jag på och tränar på att göra snygga kollage, det är fan svårare än vad man kan tro. Det är ju skitenkelt att göra kollage, men det är skitsvårt att faktiskt göra SNYGGA sådana. Sen är det också skitjobbigt att bli hjärntvättad av alla Veckorevyn tidningar och crap som jag klipper ut alla bitar ur, men det blir jävligt roligt när jag hoppar i glädje över att Veckorevyn har skospecial i senaste numret eftersom jag behöver en massa skor till ett kollage.
"Jaaaaa mata mig med modebajs så jag kan häckla er!"

För övrigt så blev jag otroligt glad idag när jag fick reda på att Yeah Yeah Yeahs ska komma till Debaser Medis den 8e Maj, så jag bokade två biljetter till mig och brushan, det kommer bli fabulous! Sen såg jag att också Chicks on Speed kommer till Debaser Medis, den 4e April, och om mina kära vän Okashii kan så går jag lätt på den också. Det enda som fattas den här vår/sommaren är att Peaches kommer till Sverige, då skulle jag bli helt jävla bananas. Lyssnar på hennes senaste album "Impeach my bush" nu på Spotify, och jag har aldrig brytt mig om det albumet förut, men det är ju jävligt schysst det med. Jag älskar hur hon utnyttjar väldigt små medel till att bli något skitstort, och hon är ju så sjukt nasty så det blir roligt.

För övrigt två så har jag funderat en jävla massa på att göra något annat än vad jag gör idag, dvs. jobba. Jag peppar mig själv som fan till att börja plugga, och har tänkt på lite olika kurser/linjer/whatever. En grej jag är otroligt sugen på är att dra till Japan i ett halvår/år och bara insupa landet och lära mig språket, men i dagsläget så är det otroligt dyrt att åka dit, så det blir om ett, två eller tre år som det händer känns det som idag. Men vad ska jag göra tills dess då? Jo jag är ju estetare i grund och botten så nån skön konstskola känns optimalt just nu. Har kikat lite till höger och vänster, tänkte köra nån soft folkis där man kan lalla omkring lite och få använda bra material, men sen hittade jag också Grafikskolan och blev jävligt nyfiken. Det jobbiga är bara att terminsavgiften på den linjen jag skulle vilja gå på går på 15500 spänn, men det går ju att fixas i och för sig, men ändå, argh. Jag tror dock att min fobi för lån börjar lägga sig nu ändå.
Men men, det där löser sig. Måste bara sluta spendera pengar som gangstarappers, känns som att jag bara står och kastar iväg hundralappar som en rich bitch, eller tjugolappar kanske det blir eftersom jag inte är så jävla rik.

Jajja, det löser sig sa kärringen som sket i handfatet.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag gjorde lite mini-collage precis innan jul. Köpte minihäften i leksaksaffären, då gjorde jag också en med kritik mot skönhetsideal...eller ja, jag började iaf, blev aldrig klar. Blir lite inspirerad till att iaf göra klart dem nu. Men de e lättare med humor och depp när det gäller sånt tycker jag. Jag vill bli bättre på att göra starka saker, du vet kraftigare färger och ibland mer provocerande. Lite mer in your face saker. Och ja, det e verkligen så jäkla svårt att göra ett snyggt collage!



Blir glad av att du ska läsa nått kreativt, du är ju så satans duktig och bra på det du gör! Jag känner verkligen mer och mer att jag borde lägga tid på att utvecklas på det planet. Saknar att måla, men gillar inte att göra det helt på egen hand - behöver kritik och tips när jag gör det! Och alla dessa jäkla sommarkurser jag vill gå! Alla kostar nästan 5000 st och är bara ett par veckor. Fast jag måste först tänka på jobb, jobb jobb. För hyran å allt.

Vilken lång kommentar dte här blev. Haha. Kraaaam

:: ::

2009-03-13 @ 17:06:35
URL: http://okashii.blogg.se/
Postat av: Malin

Ååh, det vill jag se en bild på om du nånsin blir klar! Jag tänkte att jag skulle ta en bild på mitt collage som jag snackade om i inlägget, så får du se vad jag gjorde egentligen. Blev väl inte det absolut snygaste, men i alla fall.



Ja jag blir ganska glad jag med :) Känner att min "låna pengar"-fobi börjar ge med sig efter många goda ord från folk som pluggar och tar csn-lån. Och som du säger, man behöver fan en mentor som kan ge kritik och pusha en framåt, det går fan inte att klara på egen hand. Och folk att bolla idéer med och ta inspiration av, som i gymnasiet :)



Hoppas du kan plugga nåt kreativt du med! Kraaaaam :D

2009-03-13 @ 22:28:16
URL: http://streetlighttonight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0