Utmaningen

Jag blev utmanad av Okashii för ett tag sen, som i sin tur blivit utmanad av Nål och tråd, och utmaningen lyder:

Såhär simpelt är det:
- plocka fram fjärde bilden i fjärde mappen på datorn
- visa för omvärlden
- skicka vidare till fyra pers, eller så många eller få du vill.

Eftersom jag är så mobbad så pallar jag inte skicka vidare utmaningen, men jag antar den i alla fall!

Här hittade jag i min fotomapp på fjärde platsen:


Det här var från en period för snart två år sen, när både jag och Okashii var inne på det här med drömfångare. Okashii började, och hon lyckades få mig intresserad så jag gjorde en jag med. Det blev en svart drömfångare med lite lila inslag, fin blev den ^__^
Jag försökte hitta en bild på det färdiga spektaklet men jag verkar inte ha nån sån, får lägga upp det om jag hittar.

För övrigt så är jag lite osäker på om jag ska spara ihop till ett nytt objektiv till min systemkamera, eller om jag ska investera i en kompaktkamera. Det smartaste att göra känns som att det är att köpa ett nytt objektiv, typ ett 50mm eller nåt, till systemaren. För det kostar egentligen mindre än en kompaktis, och det blir så mycket bättre bild.

Argh, alla dessa pengar! Det finns så mycket jag vill ha och göra. Jag vill tatuera mig tio gånger om, spara till lösdreads i sommar, festivalerna som jag ska på behöver mer pengar för resa, mat och sprit. Jag vill ha nytt objektiv till kameran, jag behöver mer möbler, jag vill ha grymma sneakers, material till alla mina projekt, tv-spel...
Det jobbiga är bara att jag hör hur jag låter, egentligen borde jag bara köpa hundra varma filtar och gå ut till alla stackars hemlösa som sitter ute i Stockholm och fryser så in i helvete i dessa vinternätter, får göra det också så jag inte har så dåligt samvete när jag äter mina semlor och spelar alla mina tv-spel.

För övrigt nummer två är att jag har köpt säsong 1 av Arkiv X och har suttit och haft marathon utan dess like, och det bästa är att serien är fan lika bra som när jag såg den på TV4 när jag var liten. Jag trodde inte att den faktiskt hade åldrats med en sån värdighet ändå, var lite orolig ett tag, men jag blev så jävla glad när jag satt och var helt klistrad framför tv-rutan under avsnitten. Jag tror jag har runt 8 avsnitt kvar, sen ska jag ila iväg och köpa säsong 2 banne mig!
219 spänn på Webhallen, inte illa pinkat måste jag säga. Det är dagens tips från mig för alla Arkiv X fantaster där ute.


Nej nu blir det till att sova.

Ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Heej! Din blev så himla fin och det påminner mig om att jag ska ha en påbörjad drömfångare någonstans! Någonstans på vinden gissar jag. Borde ta och leta upp den!



Och ja, jag borde börja jobba, helg jobba, men jag tror inte att jag skulle orka, vill också ha makro objektiv, men först och främst själva kameran, hehe. Och så vill jag spara till en sommarkurs och ett skrivbord! osv osv. Så jag känner igen mig!



Har saknat dina inlägg <3

massa kramar

2009-02-09 @ 08:09:09
URL: http://okashii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0