Ordning och Reda

Nu har jag rännt som fan till Ikea fram och tillbaka och köpt en massa möbler och organiseringsmaterial, och nu känns mitt rum så ofantligt mycket bättre att vistas i - ett år efter jag flyttade in här. Jag har bland annat fixat i ordning mitt arbetsbord en hel del, eller i alla fall organiseringen kring det. Jag har bland annat köpt denna otroligt praktiska lilla minibyrå:



Den här skönheten heter FIRA och är såklart köpt på IKEA, patriotismen är på topp. Jag tog den med 9 små lådor, för jag har så mycket smågrejer som jag måste sortera upp, så den här passade mig skitbra. Annars finns det två andra varianter som har antingen 3 lådor eller 5 lådor, kan ju vara bra att ha om man har lite större saker som papper och sådär.

Sen har jag också köpt lite andra smålådor som man kan ha fler grejer i, dom här lådorna har jag investerat i. Det är ett litet skrivbordsset som heter STRIKT, jag tog den röda varianten för just nu så känner jag för att inreda mitt rum i rött, vitt och svart. Det är nog den snyggaste färgkombinationen just nu, och jag funderar starkt på att designa om den här bloggen i just dom färgerna (hade faktiskt tänkt mig rött, vitt och svart till den här bloggen från början egentligen). Börjar bli trött på dom här skrikiga och platta färgerna. Jaja, vi får se vad som händer.

Annars ser mitt arbetsbord ut såhär nuförtiden:



Jag håller på och gör en massa kollage med utklipp från alla möjliga skvaller/modetidningar, så det ligger bilder från diverse tidningar över hela bordet, vilket gör att jag delvis vill kräkas, men ändå tycker det är kul. Grejen är att jag hatar alla såna där tidningar, för dom är så jävla värdelösa. Alla jävla modegurur och dryga bloggdrottningar som visar sina fulstylade nunor i alla dom där tidningarna gör ju att jag vill klösa ut ögonen på mig själv, men det skulle ju bli lite tråkigt. Så då gör jag något kreativt av det istället.

Det första jag har gjort är en kollage-spegel:



Jag vet inte riktigt om man ska göra flera stycken eller om en sån här räcker för att få fram budskapet jag vill få fram, jag har tänkt mig att skriva en bra fras ovanför spegeln också, som till exempel "Inre Frid". Min tanke med den här spegeln är att visa hur mycket yttre påverkan vi mottar hela dagarna, och hur lite plats och tanke vi får över till vårt inre och vår egen tanke kring vad vi tycker och vill göra egentligen. Det är därför just den här spegelmodellen är så himla bra, för det är en väldigt liten spegelyta, men en bred ram, där jag har kunnat sätta alla dessa bilder och fraser som faktiskt kommer från tidningar som många köper och läser.

Usch, jag skulle kunna skriva fem A4 om varför jag hatar alla dessa tidningar som till exempel "Klick", "VeckoRevyn", "Expressen Fredag" och all den där skiten, men det får bli en annan gång. Jag hoppas man fattar tanken med min spegel i alla fall, vill ju inte skriva er alla på näsan.


För övrigt så fyller jag 22 år på tisdag. Helt otroligt. Fast samtidigt inte. Fast ändå. Ännu ett år har gått, mitt år som 21 åring har bjudit på en jävla massa förändring, och det behövdes verkligen. Nu vill jag få förändringslavinen att utvecklas lite mer, så jag hoppas att mitt år som 22-åring bjuder på mer förändringar :)

Pappa frågade om jag önskade mig någonting i födelsedagspresent, och det var fan svårt att bara komma på något sådär på en gång. Jag har visserligen mycket jag skulle vilja ha, men det är ju så stora grejer så det känns lite sådär att önska sig dom. Det skulle dock vara kul att få pengar till konstnärsmaterial, eller foto/kamerautrustning, så jag kan köra stenhårt sen, eller så önskar jag mig pengar till ett instrument eller nåt. Skulle inte tacka nej till något truminstrument som man kan sitta och chilla med i Tanto sen i sommar, köra lite sköna beats med brushans djembe.

Nej nu är det dags att sussa lite.

Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Härligt!



En sån minibyrå tänkte jag också köpa när jag har plats och råd. Tips som jag tänkte göra är att måla den vit (eller kanske svart) och klistra på olika designark på lådornas framsida. Sett bilder på ett par som blivit skitsnygga. Någon hade även hittat fina bokstäver att klistra på. Blev verkligen jätte fint!



Svart, vitt och rött låter jätte snyggt!

Kraaam



ps hoppas inte det här är det tredja liknande inlägget du får av mig nu. Sidan laddas bara om när jag klickar på "skicka kommentar" och det jag skrivit försvinner ;_; ds

2009-03-01 @ 14:56:55
URL: http://okashii.blogg.se/
Postat av: Malin

Den är verkligen underbar den där minibyrån, och den kostar ju bara en hundring, alldeles skitbra pris det där. Jo jag tänkte faktiskt måla den, ser förjävla tråkig ut som den är nu, får väl hitta på något snyggt i just rött vitt och svart :)



Är lite sugen på att köpa en massa dekorplast och trixa med, det lär vara jävligt skoj!



Och nää, jag har bara fått en kommentar av dig så det är lugnt ^^

2009-03-02 @ 00:15:54
URL: http://streetlighttonight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0