Dark City

Nu har jag blivit sjuk igen för andra gången inom loppet av två veckor, vilket ALDRIG händer mig, för när jag har varit sjuk så är jag i princip immun mot sjukdomar under en viss tid. Men icke sa nicke.
Så jag sitter här med en hals som gör lika ont som en spark mot kulorna (i alla fall hur jag fantiserar att det är) varje gång jag sväljer, ett tungt huvud och så är jag allmänt förståndshandikappad. Glömde jag att nämna huvudvärken? Nåja.

MEN till huvudsaken. Det är så att jag köpte världens mest awesome tidning häromveckan, den heter SciFiNow - Timewarp Edition, och den handlar om alla grymma och populära sci-fi filmer och serier genom tiderna. Jag stod där på Pressbyrån på Centralen och suktade som fan, men fanskapet kostade 219 spänn. Så det var ett jävla velande fram och tillbaks, men jag kände att min själ hade blivit svart om jag inte köpte den, så det blev som det blev.

Grejen är den att jag köpte den mestadels för att Alien-filmerna var med i tidningen, och jag ÄLSKAR verkligen Alien och Aliens, så det var ju givet. Men sen så läste jag lite annat, och lite mer annat, och så såg jag en artikel om filmen Dark City. Jag tänkte "mhmm? det här ser intressant ut". Så jag läste artikeln och blev hooked, sen youtubade jag upp en trailer nu ikväll och blev ju kolossalt peppad. Musiken är klockren och atmosfären känns helt underbar, sådär mörk och härlig.

Jag ska länka trailern nån gång när den här bloggen inte är helt mongolid och inte vill klistra in länken (bara en åsikt btw, varför i helvete har den här bloggen en ruta som poppar upp när man vill klistra in text? det är ju helt absurdt! den funkar ju inte som den ska ungefär 90% av gångerna jag försöker heller, jävla skit). Jag haffar in lite bilder åtminstone:

  Dark City


Imorgon ska jag fan få fatt på Dark City så jag kan se den, för peppen överstiger maxfaktorn. Jag har Youtubat trailern säkert tio gånger + ikväll, och lyssnat på soundtracket.

Hoppas jag mår lite bättre imorgon i alla fall, jag HATAR att vara sjuk.


Men ni får ha det gött ändå!

Kommentarer
Postat av: Amanda

GOD JUL!! (så här dagen efter) kramar

2008-12-25 @ 23:07:01
URL: http://okashii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0