Idoltavlan

Tänkte visa en till tavla som jag gjorde i mitt slutprojekt i trean i gymnasiet. Vi skulle välja ett tema att arbeta med, eller en frågeställning då, och jag valde idoldyrkan. Läste på en del om stalking och sånt där, läste även "Fans" av Fredrik Strage, väldigt värd läsning må jag säga =)

Men i alla fall; det jag ville visa var min big-ass tavla som jag jobbade med som ett as där under projekttiden, en väldigt stressad men rolig tid må jag säga.

Det här var mitt huvudprojekt i mitt slutprojekt i trean på gymnasiet, ett prickkollage med en del artister och karaktärer som jag älskar.

Det är en ganska sned bild men jag hoppas ni får ett hum om det, lite svårt att se storleken bara, men den är cirkus 1,2 x 2 meter stor i varje fall. Grejen med den här tavlan är återigen att jag målat den med enbart prickar, precis som de mindre papperspricktavlorna jag gjort. Den här tog nog betydligt längre tid att göra bara, satt väl 6 -7 timmar i sträck vissa dagar, folk tyckte jag var helt jävla galen, men vad gör man inte för konsten! Lid för helvete.

Här kan ni se hur den ser ut om man tittar lite närmre. Den är gjord med en whiteboardpenna till slut haha, prövade en annan penna men det gick åt helvete, så jag tog en sketen whiteboardpenna till slut, men hey, det gick faktiskt ganska bra ^__^
Blev bara till att fixera tavlan så in i helvete sen.

Närbild.

Personerna på bilden är musikartister och karaktärer ur Star Wars, nämligen:
Siouxsie Sioux - sångerska i ett underbart band som uppkom på 70-talet och fortsatte till 1996. Hon har en sån jävla speciell röst och hon får mig att rysa varje gång jag ser henne sjunga live i nåt youtube-klipp. Här får ni ett förresten:



Painted Bird

Live från deras Nocturne turné.
Hon är med tre gånger på tavlan.

Enough.

Näste man på tur är Robert Smith från The Cure, ett band som jag lyssnat på väldigt mycket genom åren. Om ni inte vet vilka det är så får ni en virtuell örfil, eller åtminstone ett Youtube-klipp:



Let´s go to Bed

Jättebra låt, inte en av deras mest kända (därför jag tog den). Men deras mest kända är väl Friday I´m in Love, Lullaby och Just Like Heaven; också otroligt bra låtar.

Enough.

Madonna hängde med på ett hörn också, bara för att hon har haft så jävla skön stajl vissa år av hennes liv. Är väl inget överdrivet fan av hennes musik, men hon har ju några bra låtar. Är dock för känd för jag ska palla bry mig om Youtube-klipp.

Två jeppar på den här tavlan är inte musikartister alls, utan kommer från Star Wars trilogin (den enda sanna trilogin, såklart episod IV - VI. Varför är dom med på tavlan då? För att dom är kick-ass såklart! Därför fick dom vara med, Star Wars är ju aldrig fel ^__^


Den här hänger kvar i mitt gamla gymnasium eftersom den är alldeles för stor för att ha här hemma. Tro mig, jag skulle hänga upp den på min vägg annars, men men.

Där var den i alla fall.
Enough.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0