Bunny and the Bull

Ikväll var jag och såg filmen Bunny and the Bull som har gått på Stockholms Filmfestival nu den sista tiden, och jag blev så glad över att den var så bra så jag måste bara uppmana er alla till att se den när den får premiär. Jag har försökt att leta reda på när fan den har premiär men allt jag får reda på är att den hade premiär den 27 November i England, men den lär ju gå upp på bio här i Sverige snart också (hoppas jag verkligen).

Filmen handlar om Stephen Turnbull som har stängt in sig i sin lägenhet i närmare ett år där han lever ett väldigt inrutat liv med strikta rutiner, ha samlar också på allt han konsumerar och kategoriserar upp det i enorma högar med lådor. Men en dag störs hans rutiner och det leder till att vi får se hur han minns vad som hände för lite mer än ett år sen.

Här är trailern:
http://www.youtube.com/watch?v=0L9VlgJitmA

Jag tyckte att det var en otroligt fin film som verkligen tryckte på mysnerven, efter att jag såg trailern så trodde jag att det skulle vara en film som var starkt inriktad på komedi, men den var ganska sorgsen i sina stunder också på ett väldigt fint sätt. Såklart hade den den där fina subtila humorn också som man hittar i The Mighty Boosh, (det är ju samma regissör som i Mighty Boosh) men med en fin ton av allvar ändå. Måste säga att den var otroligt snygg också, jag älskade verkligen stilen på allt i filmen, men det visste jag redan i förhand att jag skulle göra.

Eftersom det är samma regissör som i The Mighty Boosh så måste jag ju passa på att tipsa om den tv-serien också, den är helt fantastisk! Jag slänger upp en video på en grym låt från serien som dom sjunger på inför ett gig dom har mot sina dubbelgångare.

http://www.youtube.com/watch?v=eAbkh4TMRqg

(Eftersom jag glömt bort hur man lägge rin youtubevideos i blogginläggen så får jag fixa det sen, tryck på länkarna så länge i alla fall! Jag lovar att det lönar sig :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0