Fotodax!

Nu har jag äntligen fått arslet ur vagnen och budat hem ett objektiv till min systemkamera (Konica Minolta Dynax 7D). Mitt val föll på denna:
Minolta AF 28 mm f/2.8

Jag satt en stund på Fotosidan.se och kollade in objektiv till min kamera som vore bra att ha, och kom ihåg min gamla Minolta AF 50mm f/1.7 (den här då) som jag lyckades paja. Har tänkt på att köpa en ny sån ganska länge nu, men så såg jag att den här 28mm var billigare, och eftersom min 7D gör alla brännvidder 1.5 mer än vad det är från början så blir det här ju en 42mm egentligen, och alla vet ju att 42 är meningen med livet. Så det är ENBART på det faktumet som jag bestämde mig för att köpa den. Och för att den är biligare.

Skämt åsido.

Det blir som ett lätt vidvinklat normalobjektiv, och det är ju jävligt sköj att leka med. Äntligen kan jag ta motivbilder till tavlor jag vill pricka upp, och äntligen kan jag ta bilder på folk ordentligt igen. Det kommer bli guld i sommar tack vare det här! Nu ska jag bara använda kameran också, och inte lata till mig som jag vanligtvis gör när jag först peppar inför en grej jag köper, och sen hittar jag nåt annat jag vill ha och skiter i det jag redan har. Nej! Pepp! Ska ta coola parkour bilder på Baka-ne (en polare som inte vill att jag säger hans namn högt offentligt, och jag anser att Internet är högst offentligt) när det blir varmare sen.

Pepp!

För övrigt vill jag åter igen konstatera att Arkiv X är en för jävla bra serie! Så ikväll det blir en tribute-bild åt Mulder och Scully, ett av tv-serievärldens bästa radarpar.



Nu ska jag nog ta och titta på ett avsnitt. Scully har nyss blivit bortförd av aliens och Mulder har kommit på att Krajicek är ett as. Det är nu som det börjar dra igång på riktigt!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fan jag skrev precis ett inlägg men jag tror det försvann - dumma dator!

Hur som helst skrev jag något åt det här hållet:

Grattis till objektivet! Krolle håller på att se om arkiv x. Jag var helt besatt av den serien när den gick på fyran men av någon anledning har jag ingen lust att se det igen, fast det kanske kommer ^^

2009-02-20 @ 09:31:07
URL: http://okashii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0