Grafikskolans Julmarknad

Nu har jag gått klart en termin på grafikskolan, vi hade terminsavslut nu i torsdags (17/12). Jag vet att höstterminen är den kortaste terminen av dom två men det känns ändå jättekonstigt att det gått så fort. I alla fall så hade vi också en julmarknad på skolan den 12 december, lite drygt en vecka sen då, och det är bland annat den som jag har varit väldigt upptagen med att få klart saker till som jag kan sälja och jag tänkte visa lite bilder från marknaden och vad jag sålde.

Det som jag la ner mest tid på var att trycka motiv på presentpapper, eftersom jag hade ett mönster som upprepar sig i all oändlighet så var jag tvungen att ta en snabbkurs i tvåornas tapetkurs som dom hade nyss, så jag fick alltså lära mig hur man passar in sitt motiv så att det upprepar sig sömlöst på pappret (värt att nämna är att nästan alla i skolan påpekat att jag borde göra det här som en tapet, vi får se vad som händer nästa läsår!). Det är ganska mycket jobb bakom men när man väl har gjort det så går det ganska fort med själva tryckprocessen och det var screentryck som jag använde mig av.

Här är resultatet:


Jag tryckte som ni ser tre olika färgkombinationer, jag behöll den röda i alla tre eftersom jag inte orkade blanda till ännu mer färg än vad jag redan behövde blanda till. Om jag hade orkat så hade jag fortsatt med fler färgkombos, men det här var ganska tids- och sinneskrävande så det får jag hålla på med en annan gång.

Närbilder:


Här ser man lite närmre vad det är, nämligen pärlplattor. Jag scannade in mina pärlplattetryck från djuptrycket och körde över det på screenramen, jag tog pusselbitarna eftersom dom passade så bra till ett upprepbart mönster. Det var ett jädrans pill i datorn men jag blev riktigt nöjd till slut, det känns dessutom jävligt schysst att ha nallat lite på tapetkursen redan så man har försprång när jag ska ta mig an det projektet.

Här ligger presentpappersrullarna på bordet på marknaden:


Tyvärr var dom ingen hit utan det var bara två stycken som köpte dom (av 13 stycken), varav en av köparna var min klasskamrat. Folk har så dålig smak, dumma pöbel! Men nu har jag ju en massa presentpapper till mig själv och det känns ju alltid bra.

Dom flesta på skolan hängde upp lite av sina tryck på väggarna och sålde dom om någon som kikade in skulle vara intresserade. Själv hängde jag upp tre stycken av mina pärlplattetryck, två sen tidigare och ett som jag tryckte dagarna innan marknaden. Här är dom:



Bilden är tyvärr ganska kass och visar inte riktigt färgerna i trycken som den ska, det var väldigt ljust där inne och min blixt lär ha knasat till det rejält, men men. Den till vänster var den som jag tryckte ganska nyligen, och till min stora förvåning så var det faktiskt en kvinna som köpte den, tur att jag tryckte den säger jag bara. Så på julmarknaden fick jag mitt första tryck sålt, det känns jävligt fint måste jag säga! Så nu sitter nummer 1 uppe på en vägg någonstans i något hem. Ballt.

Närbild:


Jag hoppas man ser färgerna lite bättre på den här bilden.

I övrigt så hade vi en massa (och då menar jag MASSA) fika som man kunde köpa för en billig penning, alla hade bakat så mycket så vi har hur mycket som helst kvar i frysen på skolan, vilket är uppskattat när man sitter där och är sugen på något gott. Något som inte blev kvar var dock Tuppkakan som några hade bakat, den var värsta hiten och jag köpte en sån jag med eftersom den var så jävla god (och tung, jag menar TUNG, densiteten var uppe i taket). Kanske var det för att den hade en sån utförlig beskrivning om sin historia?



Sen handlade även jag på marknaden, jag köpte en färgläggningsbok med grafitti-tema, så sjukt grym! Zacharias i tvåan är med i den med en bild han gjort, och den kostade bara 70 spänn vilket var sjukt värt för en sån fin bok. Jag och min kompis satt och ritade i den så fort jag köpt den <3



Sjukt skillad bok.


I nästa inlägg får ni nog se vad jag har pysslat ihop till en alldeles speciell julkalender, det kommer bli sjukt skoj om det går som jag vill.

Tills dess - Prutt å hej!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fan va fint, älskar presentpappret!

2009-12-21 @ 18:24:02
URL: http://okashii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0