With all my heart and soul

Idag har jag äntligen börjat trycka på min hjärtsjal som jag haft i huvudet sen hundra år tillbaks. Igår satt jag och skar ut schablonen till det hela och provtryckte lite på papper och det kändes bra, så idag blev det till att trycka på the real deal. Det är ju jävligt pillrigt kan jag säga, om jag hade haft pengar eller tillgång till att kunna screen-trycka så hade jag ju gjort det, men man får ta vad man har.

Såhär ser motivet ut i alla fall:

Pixel all the way baby
Ett hederligt pixelhjärta. Det här är ju bara skalet än så länge får ni tänka på, sen kommer det vitt och rött inuti det. Tror faktiskt att just det här pixelhjärtat är taget från spelet   "Zelda: Links Awakening"   ^__^
Har gjort en del pärlplattor på just den också.

Här är en bild som är lite mer överblicksbild, om ens det, har ju bara makroobjektiv till min kamera så jag måste stå hundra mil ifrån motivet, och ibland går inte det. Men här är den:

Pixel all the way baby
Hade lite tvister med min hjärna om jag skulle ha ett symmetriskt mönster på alla hjärtan, men jag bestämde mig för att inte ha det. Just nu vet jag inte om det var rätt val, men jag får helt enkelt se sen när det är klart, är ju första gången jag gör det här.

Det jag använder mig av är självhäftande plastfilm/papper som jag skurit ut motivet ur. Såhär ser en del av mallen ut:

njkfdgk
Sen så är det en till del (som skymtas till vänster) som läggs i mitten, och det är ett jädrans pilleripill, men det är tur att jag är ohälsosamt masochistisk ^__^

Jag ska pillra vidare med den här så ofta jag kan, så det kommer uppdateringar så fort jag har tid.


Tills vidare!
Au revoir.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Tar och slänger in en ny kommentar eftersom att den förra försvann!



Du, det ska bli jätte spännande att se mer! Tycker det är jätte snyggt!



::

2008-09-29 @ 23:06:52
URL: http://okashii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0