Vib Ribbon

Tänkte visa en grej jag gjorde åt en polare, blev klar med den här tavlan i slutet av Maj nån gång.

Vib Ribbon

Den här tavlan är en träskiva som Martin (han som har tavlan då) målat med griffeltavlefärg, sen har jag kommit och ritat upp motivet då, som är från spelet Vib Ribbon, med krita. Jag kan ju säga det att det var MYCKET svårare att rita med krita än vad jag trodde, och smular som fan gör det också, goddamn.

Själva spelet handlar om att man möts av en massa hinder som man ska trycka på rätt knappar för att komma igenom. Man spelar då som den här streckgubbe-kaninen och dom här hindren följer med i rytmen i musiken som spelas i spelet. Det roliga med spelet är att man kan ha sin egen musik, och så anpassar sig spelet efter det och skapar banor just kring din egna musik.

Här är videon:


Ett ganska freaky spel må jag säga haha :D
Släpptes aldrig i Europa eller USA heller så det är straight through på Japanska, KAN bli frustrerande när man ska välja i menyn. Tro mig, jag har sett prov på det!

Sådär ja.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, vilket sött spel :D

2008-07-28 @ 23:03:58
URL: http://okashii.blogg.se/
Postat av: Amanda

Är här å kikar på videon igen - haha.

Åh jag tycker det spelet ska komma hit!

2008-10-27 @ 18:09:14
URL: http://okashii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0