Stenlitografi

Nu har jag haft en kurs i stenlitografi i skolan dom senaste tre veckorna och det var ganska skoj, en väldigt tung teknik men rätt snabb ändå. Här är en skapelse jag gjort och det är Kirby i fryst tillstånd.



Det är fruktansvärt svårt att passa in flera färger riktigt bra när man sysslar med stenlito för man ser ju inte riktigt hur motivet ligger gentemot den nya färgen, men i det här fallet tycker jag att det blev riktigt charmigt! Jag gillar att det blev lite misspassat, vilket jag inte brukar i vanliga fall, men det blev en väldigt mjuk misspassning på nåt sätt. Jag gillar också när pixelbilder blir lite irregulära märkte jag efter den här stenlitovarianten, det är ett roligt alternativ till det strikta (som också är jävligt snyggt). Tyvärr så var det inte så många som blev såhär bra eftersom den mörkblåa färgen började bäcka igen och ge fula spår lite överallt.

Jag har gjort ett självporträtt i stenlito också som blev väldans snygg, jag ska posta den senare när jag har scannat in det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0