With all my heart and soul - nu är den klar!

Igår fick jag äntligen tid över till att göra klart min sjal. Den har varit färdigtryckt i några dagar, men jag skulle bara sy till kanterna, vilket jag gjorde igår. Och jag är faktiskt jättenöjd med min första sjal! Tycker om den som fan. Valde svart tråd att dy med på kanterna och jag älskar verkligen hur markerat det blir.

Här är en överblicksbild på sjalen:

Överblicksbild
Det enda jag skulle vilja göra nu när jag ser på den i efterhand är att trycka två stycken hjärtan till längst ner på sjalen där, ser lite tomt ut där på vissa ställen. Jag antar att jag blev så jävla trött på att trycka dom där pillriga hjärtana, så det fick vara ^__^  Annars kunde jag kanske sytt kanterna lite rakare också, men äsch då haha!

Här är en detaljbild på hur alla hjärtan ser ut på lite närmre håll:

Detaljbild
Ah, jag gillar hur det röda lyser. Svart, vitt och rött tillsammans är min nuvarande favorit-färgkombination. Det känns faktiskt som att bloggen kommer att få utseendet omarrangerat snart, gissa vilka färger det blir då!

I alla fall så får ni ett smakprov på hur den ser ut på en människa, eller rättare sagt Michelangelo. Alla vet väl att sjalar ser bättre ut på en Teenage Mutant Ninja Turtle?

Teenage Mutant Ninja Turtles!!
Som ni ser är han jävligt nöjd med den.

Så! Då kan jag äntligen stryka "Sjal med hjärtmotiv" från min kreativa to-do list. Härnäst blir det nog till att jobba med min Kirby-tavleserie. Måste ju göra alla! Känns lite som "Gotta catch 'em all!".

Åhh apropå det! Igår kom min kombo Ann hem med en massa Gameboy och Gameboy Color spel, och däribland dom Pokémon Blue! Jag som har varit hypad på att spela gamla hederliga Pokémon i hundra år nu gick ju i taket på en gång :D
Så nu blir det nog till att gå till min gröna Gameboy och lira lite, måste lvla upp Charmander och Butterfree!

Men innan jag gör det så måste jag bara tipsa om en helt jävla tokgrym grej som kommer att hända i December, eller lite tidigare om Sverige har tur; ett band som heter Powerplay ska arrangera en Megamanfest på Chaplins (ni vet Chaplins där vid Hötorget) där det bara kommer spelas Megaman låtar! Men om jag känner mänskligheten rätt så kommer det ju lätt komma en massa andra godbitar sent på kvällen när alla är fulla och glada, som typ Castlevania (WICKED CHILD WÖÖWÖÖOUH!), Super Mario, and so on.
Kom ihåg det här nu! Det lär dock komma ett inlägg enbart dedikerat till den här festen när allt är spikat och realiserat, så håll utkik, för det är MEGAPEPP på det här!


Så, nu får jag gå iväg till min Gameboy.

Tills vidare,
Au Revoir

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fan vad fint det blev! Och turtles-bilden är ju underbar! Haha ^^

2008-10-02 @ 15:39:46
URL: http://okashii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0